מחבלים ירו לעבר רכבים באזור חווארה; פצוע קל פונה לבי"ח

בנצי לייזרוביץ No Comments on מחבלים ירו לעבר רכבים באזור חווארה; פצוע קל פונה לבי"ח

באירוע הראשון נורו חמישה קליעים לעבר הרכב, בו היו זוג עם ילדיהם והאב שנפצע מרסיסי זכויות פונה לביה"ח. באירוע השני בוצע ירי לעבר רכב נוסף בו נסע ראש ישיבת ההסדר בתפוח, בחסדי שמים ללא נפגעים

צילום: מועצה אזורית שומרון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נמשכת ההסלמה ביהודה ושומרון: מחבלים ירו הלילה (בין חמישי לשישי) מרכב חולף לעבר רכבים ישראלים במרחב הכפר חווארה, מדרום לשכם. אזרח אחד נפצע באורח קל ופונה בהכרה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. נזק נגרם לרכב. צה"ל פתח במצוד אחר המחבלים.

באירוע הראשון נורו חמישה קליעים לעבר הרכב, בו היו זוג עם ילדיהם והאב שנפצע מרסיסי זכויות פונה כאמור לביה"ח. באירוע השני בוצע ירי לעבר רכב נוסף בו נסע ראש ישיבת ההסדר בתפוח, בחסדי שמים ללא נפגעים. הרכבים המשיכו לעבר החטמר, הרכב היורה המשיך לעבר אחד הכפרים באיזור.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קפץ למקום עם צוותי החירום של המועצה – אנשי אגף הבטחון והאגף לשירותים חברתיים שנתנו סיוע ראשוני.

ראש המועצה דגן התריע מפני מדיניות הממשלה: "אנחנו רואים התעוררות רצינית מאוד של אירועי הפח"ע כאן באיזור לב השומרון ובכלל בכל המרחב שבין שכם לג'נין, הוצאה של מחבלים ופיגועים.

video
play-sharp-fill
לדבריו "הרשות הפלסטינית שופכת עוד ועוד דלק למדורה, ומנסה לייצר כאן אינתיפאדה. אני אומר בצורה ברורה, אם ממשלת ישראל לא תיתן לצה"ל את האפשרות להפוך כאן את הקערה זה עלול לעלות בדם. המדיניות הזו שמכילה את החמושים הרבים שמסתובבים בגזרה, היא מדיניות שמביאה את נסיון הפיגוע הערב ביפו שנגמר בנס, והפיגוע הזה שהסתיים בנס, אבל לא ניתן לסמוך על הנס. אנחנו דורשים מממשלת ישראל להפסיק את ההתרפסות מול הרשות הפלסטינית, אנחנו דורשים מממשלת ישראל לתת לצה"ל להפוך את הקערה ולעבור מהגנה נקודתית להתקפה כוללת, כנגד כל החמושים; כל הנשקים שמסתובבים, אפשר לעצור גל טרור בהתהוות, וזה בידיים של הממשלה, אפשר למנוע את הפיגוע הבא".

במערכת הביטחון מזהירים כי המצב ביהודה ושומרון נפיץ ויש חשש שהתגברות הטרור תוביל להסלמה כללית. ישראל לוחצת על יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן להגביר את מאבקה של הרשות בטרור.

שר הביטחון בני גנץ אמר אתמול כי ישראל תגביר את פעילותה נגד הטרור ביהודה ושומרון ובזירות אחרות. לדבריו, "המסר שלנו לאויבינו הוא כי בכל מקום שיהיה טרור שאינו מטופל אנחנו נטפל בו".



0 תגובות